سال هاست که رنگ کردن موها و تغییر رنگ اصلی آن برای خانم ها و آقایان رایج شده و طرفداران زیادی هم دارد. اما امروزه بیش از پیش به زیبایی صورت، آراستن موها و داشتن موهایی زیبا و خوشرنگ توجه می کنند. به همین دلیل انتخاب رنگ مو و رنگ موی مناسب چهره اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

با گذشت زمان مدل های رنگ کردن مو، انواع رنگ مو، و حتی رنگ های ترند روز دنیا بین علاقه مندان باب شده و به دنبال رنگ ها و مدل هایی خاص هستند. در صورتی که شما نیز به زیبایی موهای خود و انتخاب رنگ مناسب اهمیت می دهید، در این مقاله همراه ما باشید تا با راهنمای انتخاب رنگ مو و انواع آن آشنا شوید.

رنگ مو چیست؟

یکی از پر کاربردترین محصولات آرایشی، رنگ مو است که خدمات آن در سالن های آرایشی زنانه ارائه می گردد. به گونه ای که زمانی فرد می خواهد ظاهری جدید داشته باشد، اولین گزینه ای که به او پیشنهاد می شود، رنگ کردن موها است.

انتخاب رنگ مو و رنگ کردن موهای اصلی می تواند علاوه بر تاثیر داشتن در زیبایی چهره، نشان دهنده شخصیت هم باشد. در واقع برای تعریف رنگ مو می توان گفت، به استعمال و مالیدن مواد حاوی رنگ به همراه اکسیدان کم حجم یا پر حجم مناسب و ترکیب کردن یک یا چندین رنگ با آن رنگ کردن مو می گویند.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ مو

راهنمای انتخاب بهترین رنگ مو

برای انتخاب رنگ مو فاکتورهای مهمی وجود دارد که زمان انتخاب رنگ مناسب باید به آن توجه زیادی داشته باشید. یکی از مهم ترین نکات توجه به رنگ پوست است. در ادامه به طور کامل به معرفی رنگ های مناسب برای صورت هایی با تناژ رنگی مختلف می پردازیم.

دومین نکته مهمی که باید آن را مد نظر داشته باشید، توجه به رنگ چشم ها است. چرا که انتخاب رنگ مویی که متناسب با رنگ چشم ها باشد، باعث زیبایی دو چندان چشم ها می شود.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که هر چقدر رنگ مویی که انتخاب می کنید، با رنگ موی اصلی شما تفاوت بیشتری داشته باشد، هزینه نگه داری و مراقبت از آن سخت تر خواهد شد.

همچنین در صورتی که صرفا برای مدتی کوتاه می خواهید رنگ موهای خود را تغییر دهید، رنگ موی نیمه دائمی یا موقت را انتخاب کنید. این کار برای افزایش پیشنهاد می شود که برای تغییر رنگ مو ریسک پذیر نیستند.

نکات مهم انتخاب رنگ مو

همان طور که در پاراگراف اول اشاره شد، یکی از مهم ترین قسمت هایی که در زیبایی چهره تاثیر دارد، موها هستند. بنابراین زمان انتخاب رنگ مو و رنگ کردن موها به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • قبل از انتخاب رنگ مو، با یک آرایشگر حرفه ای مشورت کنید تا رنگ موی مناسب را به شما معرفی کند. در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه مجدد و انتخاب رنگ جدید خواهید بود.
  • با وجود این که در انتخاب رنگ مو محدودیتی وجود ندارد، اما اگر به زیبایی چهره خود اهمیت می دهید توصیه می شود که متناسب با سن خود انتخاب کنید. برای مثال اگر رنگ موهای شما سفید شده، و سن بالایی دارید می توانید رنگ موی بلوند را انتخاب کنید.
  • برای تعیین رنگ موی مناسب می توانید قبل از رنگ کردن، رنگ را روی موهای خود تست کنید.

انواع رنگ موها

انواع رنگ موها

در همه حوزه ها و حرفه های مختلف واژه ها و اصطلاحات خاصی و زیادی وجود دارد. در این میان حرفه آرایشگری و قسمت رنگ مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال رنگ مو نیز خود به چندین دسته کلی تقسیم می شود که به نوعی انواع رنگ مو نیز به شمار می روند که عبارتند از:

  • رنگ مو دائمی:

رنگ موی دائمی همان طور که از نام آن مشخص است، رنگ موها را به صورت دائمی و با میزان ماندگاری بالا تغییر می دهد. بدین صورت که رنگ موی دائمی، کوتکیول هایی که سطح ساقه مو را تشکیل می دهند، باز نگه می دارد. سپس رنگ به عمق مو می رسد و تا مدت زمان زیاد و حتی همیشگی روی آن باقی می ماند. در این نوع رنگ مو، به طور کلی رنگ موها از تیره به روشن یا از روشن به تیره تغییر می کند. همچنین کلیه موهای خاکستری یا موهایی که سفید شده اند، پوشیده می شود.

  • رنگ مو نیمه دائمی:

در نوع رنگ نیمه دائمی از یک فرمول با آمونیاک کم و با ترکیب اکسیدان کم حجم استفاده می شود. مکانیسم عمل این نوع رنگ مو بدین صورت است که رنگ سطح موها به آرامی باز شده و سپس رنگ به صورت جزئی به ساقه موها نفوذ می کند. این روش رنگ مو برای افرادی مناسب است که تاکنون موهای خود را رنگ نکرده اند. چون به آرامی و بدون آسیب رسیدن به موها به مرور محو می شود. از رنگ موی نیمه دائمی برای تغییر دادن تناژ رنگ موها یا تیره کردن رنگ موها استفاده می شود.

  • رنگ مو موقت:

رنگ موی موقتی معمولا به صورت اسپری یا پودری وجود دارد و تاثیر فوری روی تغییر رنگ موها دارد. از این نوع رنگ زمانی استفاده می شود که بخواهید جلوی خط رویش و تغییر رنگ های قبلی را بگیرید. این نوع رنگ با یک بار شستشو به طور کامل از بین می رود.

رنگ مو مناسب با رنگ پوست

رنگ مو مناسب رنگ پوست

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که زمان انتخاب رنگ مو مناسب باید به آن توجه زیادی داشته باشید، انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست است. در صورتی که رنگ مو با رنگ پوست تناسب نداشته باشد، نه تنها باعث زیبایی چهره نمی شود، بلکه ممکن است به زودی از آن خسته شده و برای تغییر رنگ مو مجددا اقدام کنید. به نکات زیر برای انتخاب رنگ مو مناسب با رنگ پوست دقت کنید:

  • رنگ مو مناسب برای پوست خنثی:

افرادی که رنگ پوست آن ها خنثی و معمولی است، یعنی هیچ گونه تناژ صورتی یا زرد در چهره خود ندارند، می توانند هر رنگی را که می خواهند انتخاب کنند. برای مثال افرادی که رنگ پوست آن ها رو به تیرگی و کمی سبزه بودن می رود، معمولا رنگ چشم آن ها قهوه ای است؛ بنابراین رنگ موی مناسب آن ها رنگ قهوه ای، زرد رو به قهوه ای و طلایی است.

  • رنگ مناسب پوست با تناژ گرم:

افرادی که پوست آن ها تناژ گرم دارد، بهتر است که رنگ موی قهوه‌ ای گرم، قهوه‌ای طلایی، طلایی و هایلایت قرمز را انتخاب کنند. همچنین رنگ هایی که دارای تناژ طلایی، قرمز و نارنجی هستند نیز تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد.

  • رنگ موی مناسب برای پوست با تناژ سرد:

یکی از زیباترین رنگ پوست ها، پوست هایی با تناژ سرد است. بهترین رنگ مو برای این نوع پوست ها رنگ  قهوه‌ ای خاکستری سرد یا بلوندهای سرد در سایه‌ هایی از مینک تا پلاتینی و یخی سفید است. در واقع استفاده از رنگ های طلایی، قرمز و نارنجی و … باعث پنهان شدن ویژگی های زیبایی صورت این افراد می شود. این نکات اصولا در آرایشگاه زنانه  مانند سالن زیبایی قصر جم، مد نظر قرار گرفته می شوند.

انواع ترکیب رنگ مو

با وجود این که انواع رنگ مو به صورت تک و صرفا با ترکیب اکسیدان به دست می آید، اما می توان دو یا چندین رنگ را به همراه اکسیدان با یک دیگر ترکیب کرد. ترکیب چندین رنگ مختلف با یک دیگر همراه با میزان مشخصی از اکسیدان باعث می شود که رنگ مویی خاص و زیبا داشته باشید. برای مثال در ادامه انواع رنگ موهایی که از طریق ترکیب کردن رنگ های مختلف به دست می آید را معرفی خواهیم کرد:

ترکیب رنگ موی کنفی پایه ۸ یا ۹، رنگ دودی ۷، رنگ بژ ۷، اکسیدان ۶ درصد
ترکیب رنگ موی زیتونی بدون دکلره پایه ۵ تا ۷، رنگ طلایی ۸، رنگ دودی ۷، رنگ بژ، اکسیدان ۶ درصد
ترکیب رنگ موی گردویی پایه ۵ تا ۷، بلوند شکلاتی روشن، بلوند دودی بنفش، اکسیدان ۶ درصد
ترکیب رنگ موی شرابی پایه ۸، رنگ شرابی ۸، رنگ قرمز ۶، واریاسیون قرمز و بنفش، اکسیدان ۶ درصد
ترکیب رنگ موی عسلی پایه ۸، بلوند شکلاتی متوسط، بلوند طلایی متوسط، اکسیدان ۶ درصد

برای رنگ کردن مو در خانه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

برای رنگ کردن مو در خانه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

بسیاری افراد به جای صرف زمان در سالن زیبایی زنانه ترجیح می دهند که در خانه موهای خود را رنگ کنند. برای رنگ کردن مو در خانه نیز نکات مهمی در این زمینه وجود دارد که عبارتند از:

  • ابتدا تناژ رنگ پوست خود را شناخته و متناسب با آن رنگ موی مناسب را انتخاب کنید.
  • سپس با توجه به مطالب ذکر شده در پاراگراف بالا، از ترکیب رنگ های مختلف به همراه میزان اکسیدن باقی مانده رنگ موی مورد نظرتان را با هم ترکیب کنید.
  • رنگ زدن موها را از چند میلی متر بالاتر از ریشه موها آغاز کنید.
  • قبل از رنگ زدن دستکش بپوشید.
  • اگر موهایتان خیلی سفید شده، ابتدا اکسیدان با Vol 20 یا ۳۰ را روی موها قرار دهید. سپس اجازه دهید که ۵ تا ۷ دقیقه روی موها بماند و بعد بشویید. پس از آن موها را کامل خشک کنید. از رنگی استفاده نمایید که یک درجه تیره تر از رنگ موی مورد نظرتان باشد، سپس آن را با اکسیدان ترکیب کرده و روی موها بگذارید.
  • اطراف صورت و گوش ها و پیشانی را مرطوب کننده بزنید.

جدیدترین رنگ موهای ترند دنیا

در طی سال های اخیر برخی از رنگ موها بین خانم ها طرفداران زیادی داشته که به آن ها رنگ موی ترند دنیا گفته می شود. از جمله رنگ های پر طرفدار و ترند می توان موارد زیر را نام برد:

  • تناژ رنگ نقره ای

  • هایلایت با ترکیب بالیاژ

  • رنگ های فانتزی

  • رنگ موی دارچینی

  • رنگ اسپرسو قهوه ای


سوالات متداول رنگ مو

در ادامه به برخی از پرسش هایی که در زمینه رنگ مو بسیار پرتکرار هستند، توجه فرمایید:

آیا رنگ مو باعث زودتر سفید شدن موها می شود؟

سفید شدن موها به دلیل عوامل ژنتیکی و ارثی رخ می دهد و رنگ کردن تاثیری در زودتر سفید شدن موها ندارد.

آیا برند رنگ مو تاثیری در افزایش کیفیت آن دارد؟

خیر. صرفا کافی است از برندی خریداری کنید که دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت باشد. همچنین استانداردهای لازم در تولید آن رعایت شده باشد.

قصر جم، بهترین آرایشگاه زنانه در شمال تهران، انواع خدمات در زمینه جدیدترین رنگ موهای ترند دنیا را ارائه می دهد.